Ha team tagjaid nem veled együtt, az irodában dolgoznak:
- Először is: légy tudatos afelől, miben más a virtuális team, és ennek mi a hatása. Milyen más vezetői stílust, eszközöket igényel tőled.
- Egyenként beszélgess Skype-on minden team taggal, rendszeresen, állandó időben (tervezhető).
- Hozz létre csevegőszobát (chat room) - úgy működtesd, mint egy irodát: amikor bejövünk, bejelentkezünk, köszönünk, kérdezünk, ötleteket osztunk meg. Ebben mutass példát: vegyél részt, és másokat is bátoríts erre.
- E-mail helyett telefonálj: lehet, hogy kevésbé hatékonynak tűnik, de spontánabb, jobban megismered a személyt, a metakommunikációból plusz infót vehetsz le.
- Légy tisztában vele, hol élnek a team tagok – kis dolgok: pl. milyen idő van (meleg?), meccs van, amire az egész város figyel, stb...
- Vidd át a céges kultúrát pl. ha az irodában megbeszélések közben kávéztok, bátorítsd őket is, ha a ház elől, cigizés közben hívod, küldjetek egymásnak fotókat közben erről...
- Amikor csak teheted, menj oda.
- Küszöböld ki a legtöbb mikromenedzselést: legyenek előre megadott világos elvek, szabályok, formák pl. beszámolóra, időtáblára, stb. – ilyeneket ne kérdezgessenek, mert széttöredezik a napod, nem hatékony!
- Ünnepeljétek meg a mérföldköveket – alkalom motivációra és célratartásra.
- Biztosíts lehetőséget spontán ötletelésre – gyakran ezekből lesznek a legjobb megoldások.
- Legyél pro-aktív! Nem igaz, hogy a „no news = good news”. Kérdezz rá, mindenkinél, egyenként, a múlt heti aktivitásra, eredményekre, az e heti prioritásokra, lehetséges akadályokra, kockázatokra. Ne várd meg, amíg belefutnak, és utólag szólnak róla. Előre azonosítsátok a kockázatokat, és előre legyen rá megoldási stratégia!
- Rendszeresen definiáld / erősítsd meg a célt, prioritásokat, időkereteket, sikertényezőket! Ne gondold, hogy ha egyszer megbeszéltétek, vagy körbeküldted, attól még szem előtt tartják.
- Tölts annyi időt a megismerésükkel, mintha helyben lenne az alkalmazottad. Értsd meg az igényeiket és a korlátaikat is!
- Igyekezz minél jobban megismerni a team tagok egyediségét – hogy ki tudd használni az egymást kiegészítő adottságokat, testre szabottan tudj feladatot kiosztani, stb.
- Rendszeresen kérj visszajelzést saját munkádra!
- Legyen közös szervező, (felület), hogy a tagok ne csak sajátjaikat, hanem az összes feladatot, előrehaladást lássák.
- Tuti biztosan szinkronizálva legyenek a közös file-ok!
- Precízen határold el a feladatokat: távoli teamtagokkal nehezebben derül ki a párhuzamosság, vagy, ha valamit senki nem csinál.
- Mindenkivel tarts kapcsolatot, és/vagy nevezz ki mentort valaki mellé. Személyes kapcsolata legyen mindenkinek a teammel.
Image courtesy of maen_cg at FreeDigitalPhotos.net