PROJEKTBlog

Projekt alapú gondolkodás vállalkozások cégvezetői számára. Egyszerű projektmenedzsment, tippek és trükkök a mindennapokra.

Projekt? Jaj, ne!

2013.09.19. 08:00 BozsárG

Honnan veszed észre, hogy a cégednél valami baj van a projektmunkával?

Az embereid nem tudnak világos választ adni, ha megkérdezed őket, hogy

  • mi a projekt célja, és miért lesz ez jó a cégnek,
  • mi a feladatuk pontosan a projektben,
  • mit kell letenniük az asztalra és mikorra,
  • kivel kell együtt dolgozniuk saját feladatuk során,
  • ki fog dolgozni az általuk letett eredményből, és neki milyen igényeik vannak ezzel kapcsolatban,
  • kit kell megkérdezniük, ha döntésre van szükségük,
  • milyen döntések születtek a legutóbbi értekezleten, és miért,
  • ki milyen feladatot kapott a legutóbbi értekezleten,
  • milyen kritikus folyamatok vannak a projektben, és az ő munkájuk hogyan kapcsolódik ezekhez,
  • hol tart most a projekt, tartják-e az időtervet, vagy meg kell egy kicsit hajtani, mert csúszás van.

Te, a vállalkozás vezetője nem tudod,

  • pontosan mit fogsz kapni a projekt végén,
  • mikorra várható az eredmény, illetve mikor vannak a főbb mérföldkövek (részeredmények),
  • az eredeti tervhez képest hogyan áll a teljesítés időben és költségekben,
  • várható-e idő és/vagy költség túllépés,
  • milyen kritikus folyamatok határozzák meg a végeredményt, és ezek hogy állnak,
  • milyen kockázatok láthatók előre, és mit tettek a megelőzésükre, kivédésükre,
  • kihez kell fordulnod, hogy mindezekre választ kapj.

Jelenségek, amiket tapasztaltok:

  • a vezetők és a projekt vezetője idegesen futkos, és azt hajtogatja, hogy a projektnek márpedig mennie kell,
  • az értekezletek hosszúak, strukturálatlanok, és utólag nem tudjátok visszaidézni, mi volt a lényeg,
  • projekt közben derülnek ki újabb és újabb feladatok, döntési pontok, költségek,
  • újra kell csinálni valamit, mert nem volt jól definiálva a feladat, és nem az készült el, amit használni is lehetne,
  • az emberek egymásra mutogatnak, ha arról van szó, mi kinek a dolga,
  • az emberek egymásra mutogatnak, amikor arról van szó, hogy most éppen hol tart a projekt és miért van csúszás, vagy állás,
  • az emberek arra hivatkozva nem végzik a dolgukat, hogy Nincs budget.jpg
    • nem született döntés,
    • nincsenek felhatalmazva valaminek az elvégzésére,
    • valakire / valamire várnak,
  • az emberek személyeskednek, vagy szakmainak álcázott konfliktusokba bonyolódnak,
  • az emberek ellenkeznek, vagy kihátrálnak, ha projektbe akarják bevonni őket.

 

Szólj hozzá!

Címkék: hibák tervezés tudatosság egyuttmukodes projektmenedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://projektmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr545516682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása