Minden Projektmenedzser és Cégvezető ismeri azt az érzést, amikor kiadja a feladatokat, határidőt szab, majd beszámoltat, de csak azt látja, hogy senki sem lelkes, mert nem tetszik nekik a rájuk rótt feladat.
Szabad a vásár
A klasszikus, majd mi megmondjuk „mi a tuti” irányítás helyett, adjunk egy feladat listát a Projektcsapatnak (ne a projekttagoknak egyenként), majd bízzuk rájuk a döntést, hogy ki mit vállal, ki melyik feladatot érzi testhezállónak. Ha kell szervezzünk ezért egy megbeszélést vagy használjunk valamilyen online csoportmunka felületet.
Adjunk egy határidőt, 1-2 nap, majd válaszként kérjünk egy listát, amiben szerepelnek a következő:
- ki, melyik feladatot mikorra vállalt,
- a vállalt feladatnak milyen alfeladatai vannak és ezeknek mi a határideje (legalább 4-5 alpont legyen),
- mindenki írja le, hogy milyen függőségeket lát a feladata ellátásában, kitől vár információt, milyen másik alfeladat befejezésétől függ az ő munkája. Mi az, ami hiányzik neki a feladat elvégzéséhez.
Ezzel azt érjük el, hogy
- a csapat minden tagja (legtöbb) lelkes lesz a kiválasztott feladattal kapcsolatban, magáénak érzi azt és előre gondolkodik a végrehajtás lépéseiről,
- kapunk egy részletes feladat listát határidőkkel, amiben már előre mindenki egyetértett, így ez tökéletesen használható a státusz jelentéshez és a munka ellenőrzéséhez,
- nekünk, mint Projektmenedzsernek csak annyi feladatunk marad, hogy priorizáljuk az egyes alfeladatokat és kezeljük az felmerült függőségeket.
Próbáljátok ki és várom a tapasztalatokat!
Úgy érzed valami kimaradt? Véleményed vagy ellenvéleményed van a témával kapcsolatban? Szólj hozzá!