PROJEKTBlog

Projekt alapú gondolkodás vállalkozások cégvezetői számára. Egyszerű projektmenedzsment, tippek és trükkök a mindennapokra.

TIPP:

Egyszerű projektmenedzsment támogató eszköz:

Próbáld ki, 30 napig ingyenes!

www.projektmappa.hu
www.projektmappa.hu

Tippek, trükkök virtuális teamek működtetésére

2013.12.05. 08:00 BozsárG

cloud eszközök.jpgHa team tagjaid nem veled együtt, az irodában dolgoznak:

  • Először is: légy tudatos afelől, miben más a virtuális team, és ennek mi a hatása. Milyen más vezetői stílust, eszközöket igényel tőled.
  • Egyenként beszélgess  Skype-on minden team taggal, rendszeresen, állandó időben (tervezhető).
  • Hozz létre csevegőszobát (chat room) - úgy működtesd, mint egy irodát: amikor bejövünk, bejelentkezünk, köszönünk, kérdezünk, ötleteket osztunk meg. Ebben mutass példát: vegyél részt, és másokat is bátoríts erre.
  • E-mail helyett telefonálj: lehet, hogy kevésbé hatékonynak tűnik, de spontánabb, jobban megismered a személyt, a metakommunikációból plusz infót vehetsz le.
  • Légy tisztában vele, hol élnek a team tagok – kis dolgok: pl. milyen idő van (meleg?), meccs van, amire az egész város figyel, stb...
  • Vidd át a céges kultúrát pl. ha az irodában megbeszélések közben kávéztok, bátorítsd őket is, ha a ház elől, cigizés közben hívod, küldjetek egymásnak fotókat közben erről...
  • Amikor csak teheted, menj oda.
  • Küszöböld ki a legtöbb mikromenedzselést: legyenek előre megadott világos elvek, szabályok, formák pl. beszámolóra, időtáblára, stb. – ilyeneket ne kérdezgessenek, mert széttöredezik a napod, nem hatékony!
  • Ünnepeljétek meg a mérföldköveket – alkalom motivációra és célratartásra.
  • Biztosíts lehetőséget spontán ötletelésre – gyakran ezekből lesznek a legjobb megoldások.
  • Legyél pro-aktív! Nem igaz, hogy a „no news = good news”. Kérdezz rá, mindenkinél, egyenként,  a múlt heti aktivitásra, eredményekre, az e heti prioritásokra, lehetséges akadályokra, kockázatokra. Ne várd meg, amíg belefutnak, és utólag szólnak róla. Előre azonosítsátok a kockázatokat, és előre legyen rá megoldási stratégia!
  • Rendszeresen definiáld / erősítsd meg a célt, prioritásokat, időkereteket, sikertényezőket! Ne gondold, hogy ha egyszer megbeszéltétek, vagy körbeküldted, attól még szem előtt tartják.
  • Tölts annyi időt a megismerésükkel, mintha helyben lenne az alkalmazottad. Értsd meg az igényeiket és a korlátaikat is!
  • Igyekezz minél jobban megismerni a team tagok egyediségét – hogy ki tudd használni az egymást kiegészítő adottságokat, testre szabottan tudj feladatot kiosztani, stb.
  • Rendszeresen kérj visszajelzést saját munkádra!
  • Legyen közös szervező, (felület), hogy a tagok ne csak sajátjaikat, hanem az összes feladatot, előrehaladást lássák.
  • Tuti biztosan szinkronizálva legyenek a közös file-ok!
  • Precízen határold el a feladatokat:  távoli teamtagokkal nehezebben derül ki a párhuzamosság, vagy, ha valamit senki nem csinál.
  • Mindenkivel tarts kapcsolatot, és/vagy nevezz ki mentort valaki mellé. Személyes kapcsolata legyen mindenkinek a teammel.

 

Image courtesy of maen_cg at FreeDigitalPhotos.net

Szólj hozzá!

Címkék: kommunikáció team tudatosság egyuttmukodes projektmenedzsment haladó tippek projektcélok feladatkiosztás

A bejegyzés trackback címe:

http://projektmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr655646641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.