PROJEKTBlog

Projekt alapú gondolkodás vállalkozások cégvezetői számára. Egyszerű projektmenedzsment, tippek és trükkök a mindennapokra.

TIPP:

Egyszerű projektmenedzsment támogató eszköz:

Próbáld ki, 30 napig ingyenes!

www.projektmappa.hu
www.projektmappa.hu

Mire van szükségük a virtuális team tagjainak?

2013.11.28. 08:00 BozsárG

virt team 3.jpgAlapok:

  • Tiszta struktúrára: a vízió, küldetés, célok tisztázására. A különböző helyszíneken dolgozó team tagok eltérő információkkal rendelkeznek, eltérő kontextusban értelmezik az információkat – ebből félreértések keletkeznek.
  • Összhang teremtésére: a  mindennapi viselkedés, együttműködés módjának szabályozására.
  • Érzelmi kapcsolatokra: közös feladat átélésére, a részvétellel való személyes azonosulásra, a siker érzelmi mozgató erejére.  Amikor távol vannak a vezetőtől, azt fogják tenni, ami nekik fontos, amik személyes prioritásaikból keletkeznek – ezért személyes prioritássá kell tenni a közös célokat.
  • Az egyenlőség érvényesítésére: a vezető dolga azt biztosítani, hogy a vele egy helyszínen dolgozók ne legyenek előnyben a döntési folyamatokban, az elismerésben, a vezetővel való személyes kapcsolatban. A távoli csoporttagok számára különösen fontosak a vezetőtől kapott személyes üzenetek, a munkához való hozzájárulásuk elismerése, minél több személyes találkozás, ötleteik, javaslataik figyelembe vétele, fontosságuk, a csoporthoz tartozásuk tudatának erősítése.

 

Mit várnak el a projekt menedzsertől a virtuális teamek tagjai?

  • Folyamatos, rendszeres kommunikációt – egyedileg, személyesen mindenkivel.
  • Elérhetőséget, gyors válaszokat.
  • Precíz, írásos, részletes feladatkiosztást (úgy kell összeállítani, hogy ha nem vagy elérhető, a legtöbb kérdésükre találjanak benne választ).
  • Részletes agendát a megbeszélésekre.
  • Telefonos vagy videó megbeszélés közben időközönként összefoglalást, hol tartotok, miről született eddig döntés, stb.
  • Lehetőséget közös aktivitásokra (a magányt enyhítendő), pl. csevegő szoba, lehetőség személyes találkozókra.
  • Bizalmat, minél kevesebb mikromenedzselést.
  • Egyensúlyt a technikai és az interperszonális készségek között (prioritás: interperszonális készségek).
  • Megbízhatóságot, ígéretek megtartását, saját PM feladatainak elvégzését.
  • Folyamatos információadást, rész-információkat is.

 

Hogyan kommunikálj, ha virtuális teamet vezetsz?

  • Legyen teljesen világos a cél, időterv és felelősség. Sok csatornán kell tudatni, legyen rajta minden dokumentumon. NEM 10 oldalas projekt dokumentációban – ezt nem olvassák el.
  • A felelősség minden leszállítandóért világosan legyen kommunikálva (mindenkié mindenki felé: a stakeholderek lássák a neveket).
  • Legyen közös nyelv (céges kódokat használni, vagy, ha nincs: csinálni a projektre).
  • Válaszd megfontoltan a kommunikációs eszközt. Egyszerű info-cserére telefont vagy  e-mailt, stratégiai információk átadására, megbeszélésre skype-ot vagy telekonferenciát, fontos vagy rossz közlésére a lehető legszemélyesebb módot.
  • Tervezz be rendszeres webes értekezleteket és tartsd is meg őket! Ezeken használjatok olyan hatékony eszközt, ami sok csatornás kommunikációt tesz lehetővé (file küldés, képernyő megosztás, stb..).
  • Ne csinálj a projektmenedzsmentből külön projektet: egyszerű, átlátható és kevés dokumentumot használj.
    • Feladatlista (heti), max. 20 tétel, prioritással és felelős megnevezésével.
    • Kockázatok listája, karbantartva, és az első 10-nek legyen felelőse.
    • Heti jelentés – töltelék szöveg nélkül, összesen 3 rovat: „Kész” / „Teendő a héten” / „Heti legfontosabb témák” a Kockázatok listájáról.
  • Gyakori kommunikáció! Ne felejtsd el: a team tagok állandóan döntéseket hoznak, a rendelkezésükre álló vagy feltételezett információk alapján. Legyen náluk valós infó! Akkor is, ha csak rész-információ. Ez is több, mint a semmi.

 

Hogyan motiváld a virtuális team tagjait?

  • „Erősítsd a „családot” – pl. ha lehet, mindig máshol legyenek a személyes találkozók. Ismerj meg minden helyszínt, ahol dolgoznak.
  • Bátorítsd és oszd meg az ötleteket. Bátorítsd problémamegoldásra a team tagokat – nem kell mindent neked megoldani. Használd ki az előnyét annak, hogy valaki távolról más szemszögből látja – ezt mondd is ki.
  • Jutalmazd az újításokat, amik a projekt sikerét,  a hatékonyabb munkát, vagy a kisebb terhelést mozdítják elő.
  • Mozdítsd ki a dobozukból a team tagokat: gondolkozzanak az egész projektben.
  • Menedzseld a teljesítményt: legyenek jó, ügyfél-orientált mérőszámok, publikusan. Egymást is, és ne csak a mérhető dolgokat értékeljék a teamtagok. Legyen rendszeres visszacsatolás, megfelelő csatornán.

 

Image courtesy of digitalart at FreeDigitalPhotos.net

Szólj hozzá!

Címkék: kommunikáció motiváció információ megbeszélés team projektmenedzsment haladó tippek projektcélok feladatkiosztás

A bejegyzés trackback címe:

http://projektmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr745646618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.