PROJEKTBlog

Projekt alapú gondolkodás vállalkozások cégvezetői számára. Egyszerű projektmenedzsment, tippek és trükkök a mindennapokra.

Legyen célja projektednek!

2009.10.12. 11:32 Szurmik T.

Azt követően, hogy azonosítottad projektjeidet a legfontosabb feladat, hogy meghatározd azok célját, azokat az eredményeket, amiket elérve sikeresnek tekintheted a projektet.

Miért is hasznos, ha jól vannak megfogalmazva a projekt célok?

  • A projekt céljait bármikor össze tudod vetni vállalkozásod céljaival és egyből látod, hogy ez a projekt hasznos-e számodra vagy csak az idődet rabolja. Ha ez utóbbi, akkor itt az ideje kidobni a projektet.
     
  • Több projekted is van egyszerre, de nem tudsz dönteni, hogy melyikkel foglalkozz. Amennyiben rendesen meghatároztad a projektek céljait, akkor ez segít eldönteni, melyik projekttel kell előbb foglalkoznod és melyik várhat még.

    Vizsgáld meg a projektek céljait és nézd meg, hogy melyik cél fontosabb cégednek, melyik cél hozd neked több hasznot és egyből megvan a döntés, hogy melyik projekttel kell foglalkoznod.
     
  • Nem tudsz dönteni egy fontos kérdésben? csak vedd elő a projekt céljait, vizsgáld meg a lehetőségeket abból a szempontból, hogy melyik visz közelebb a projekt céljaihoz és egyből megvan a megoldás.
     
  • Céltalan projektben senki sem szeret részt venni és ez igaz a projekt tagokra is. Lelkesítsd projekt csapatod, állítsd őket az ügy mellé, mutasd meg nekik a projekt céljait, beszélj róla, fontos hogy megértsék és higgyenek benne. Legyenek fontos számukra. Hidd el egy kicsi, de lelkes csapat százszor többet ér, mint egy háromszor akkora „semmit nincs kedvem magamtól csinálni” csapat.


Milyen a jól megfogalmazott projekt cél?

  • maximum 3-4 mondat, amit mindenki 1 perc alatt el tud olvasni és meg tud érteni
  • legyen tömör és koncentráljon a lényegre
  • legyen reális, teljesíthető cél
  • olyan cél legyen, amiben mindenki egyetért, elfogad és hisz benne, hogy teljesíthető


Példák:

Weboldal frissítés: A Weboldal frissítés célja,hogy felkerüljenek az új termékeink leírása, készüljön egy frissített arculat, ami követi a mai online trendeket. Ezen túl indítsuk be a céges blogot és teremtsük meg a hírlevélre való feliratkozás lehetőségét.

Marketing kampány: Szeptember 1 és 30 között kerüljön kidolgozásra egy az új vevőket megcélzó kampány, a kampány koncentráljon a lokális vevők megtalálására és becsábítására az üzletünkbe. A projekt akkor sikeres, ha októberben 1000 új érdeklődő adatait tudjuk felvenni az üzletben.
 

Szerinted mikor hasznos még, ha van célja a projektednek? Szerinted milyen az igazán jó projekt cél? Mond el véleményed!

1 komment

Címkék: projektalapítás kezdő lépések projektcélok

A bejegyzés trackback címe:

https://projektmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr441444437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kocsis G. 2009.10.19. 08:34:13

Szerintem a célok leírásán túl fontos még, hogy a célokat mindenki mindig tudja és ezt a projekt megbeszélések előtt mindenki olvassa el, de akár a projektvezető fel is olvashatja. Személyes tapasztalatom alapján vannak olyan emberek, akik képesek ezt elfelejteni és felesleges irányba elkalandoznak a gondolataik.
Persze az is előfordul, hogy 1-1 megbeszélésen olyan jó ötletek is születnek, amelyeket nem szabad eldobni. Ezeket mindig gyűjteni és értékelni kell, de nem a projektmegbeszélés során, mert így könnyen elveszíthetjük a célt.
süti beállítások módosítása