Azt követően, hogy azonosítottad projektjeidet a legfontosabb feladat, hogy meghatározd azok célját, azokat az eredményeket, amiket elérve sikeresnek tekintheted a projektet.
Miért is hasznos, ha jól vannak megfogalmazva a projekt célok?
- A projekt céljait bármikor össze tudod vetni vállalkozásod céljaival és egyből látod, hogy ez a projekt hasznos-e számodra vagy csak az idődet rabolja. Ha ez utóbbi, akkor itt az ideje kidobni a projektet.
- Több projekted is van egyszerre, de nem tudsz dönteni, hogy melyikkel foglalkozz. Amennyiben rendesen meghatároztad a projektek céljait, akkor ez segít eldönteni, melyik projekttel kell előbb foglalkoznod és melyik várhat még.
Vizsgáld meg a projektek céljait és nézd meg, hogy melyik cél fontosabb cégednek, melyik cél hozd neked több hasznot és egyből megvan a döntés, hogy melyik projekttel kell foglalkoznod.
- Nem tudsz dönteni egy fontos kérdésben? csak vedd elő a projekt céljait, vizsgáld meg a lehetőségeket abból a szempontból, hogy melyik visz közelebb a projekt céljaihoz és egyből megvan a megoldás.
- Céltalan projektben senki sem szeret részt venni és ez igaz a projekt tagokra is. Lelkesítsd projekt csapatod, állítsd őket az ügy mellé, mutasd meg nekik a projekt céljait, beszélj róla, fontos hogy megértsék és higgyenek benne. Legyenek fontos számukra. Hidd el egy kicsi, de lelkes csapat százszor többet ér, mint egy háromszor akkora „semmit nincs kedvem magamtól csinálni” csapat.
Milyen a jól megfogalmazott projekt cél?
- maximum 3-4 mondat, amit mindenki 1 perc alatt el tud olvasni és meg tud érteni
- legyen tömör és koncentráljon a lényegre
- legyen reális, teljesíthető cél
- olyan cél legyen, amiben mindenki egyetért, elfogad és hisz benne, hogy teljesíthető
Példák:
Weboldal frissítés: A Weboldal frissítés célja,hogy felkerüljenek az új termékeink leírása, készüljön egy frissített arculat, ami követi a mai online trendeket. Ezen túl indítsuk be a céges blogot és teremtsük meg a hírlevélre való feliratkozás lehetőségét.
Marketing kampány: Szeptember 1 és 30 között kerüljön kidolgozásra egy az új vevőket megcélzó kampány, a kampány koncentráljon a lokális vevők megtalálására és becsábítására az üzletünkbe. A projekt akkor sikeres, ha októberben 1000 új érdeklődő adatait tudjuk felvenni az üzletben.
Szerinted mikor hasznos még, ha van célja a projektednek? Szerinted milyen az igazán jó projekt cél? Mond el véleményed!