PROJEKTBlog

Projekt alapú gondolkodás vállalkozások cégvezetői számára. Egyszerű projektmenedzsment, tippek és trükkök a mindennapokra.

TIPP:

Egyszerű projektmenedzsment támogató eszköz:

Próbáld ki, 30 napig ingyenes!

www.projektmappa.hu
www.projektmappa.hu

Te megbeszélést tartasz vagy teadélutánt?

2009.09.29. 16:23 Szurmik T.

 
18 Tipp, hogy Te irányítsd a megbeszélésed!
 

Sokan azt gondolják, hogy egy megbeszélésre nem kell készülni, majd ott ötletelünk, improvizálunk egy kicsit, lesz üdítő és süti, eltart délig és utána mehetünk ebédelni, ha pedig nem találunk megoldást, majd jövő héten folytatjuk.

TÉVEDÉS, a megbeszélés nem teadélután!

Egy megbeszélés célja, hogy fontos kérdésekre válaszokat találjunk, ezekben egyetértsünk vagy ütköztessük nézeteinket.

A megbeszélés akkor sikeres, ha a végén olyan kézzelfogható eredmény születik, ami előre mozdítja az ügyedet, a projektedet.

Lássuk, mit tehetsz, hogy a megbeszélésed ne értelmetlenül eltöltött 2 óra legyen:


A megbeszélés előtt:

  1. Küld el előre a témákat és szólítsd fel (kérd meg) a részvevőket, hogy készüljenek fel az érintett pontokból. 1 órás megbeszélés esetén ne legyen több 3-4 nehéz témánál, 2 órás megbeszélésre 5-6 téma. Nem érdemes 2 óránál hosszabb megbeszélést tartani, mert elfárad mindenki.
     

 A megbeszélésen:

  1. Tisztázd az elején a megbeszélés célját és azt, hogy ki vezeti az összejövetelt.
     
  2. Jelezd, hogy mennyi időtök van a megbeszélésre és nincs következő alkalom, most kell eredményt elérni az előre meghatározott pontokban.
     
  3. Kérdezd meg a részvevőket még a megbeszélés elején, hogy jelen van-e mindenki és ismert-e minden információ ahhoz, hogy a fenti témákban eredményt érjetek el. Ennek célja, hogy később senki ne mutogathasson másra vagy hivatkozzon hiányos információkra.
     
  4. Kérdezz és válaszokat várj, ne engedj túl nagy teret a monológoknak, kiselőadásoknak.
     
  5. Tartsd magadnál mindig az irányítást és a kezdeményezést.
     
  6. Ne félj attól, hogy a dumagépeket le kell állítanod.
     
  7. Te se legyél dumagép.
     
  8. Nem szimpátia gyűlésen vagy, lesznek, akiknek nem tetszik, mert nem kapnak elég szót, de ez ne tántorítson el attól, hogy megbeszélésed elérje célját.
     
  9. Jelöld ki a jegyzetelés felelőst (ne Te legyél az). Jobb, ha nem mindenki magának jegyzetel, mert az megosztja a figyelmet, sőt sokan képtelenek írás mellett gondolkodni, így csak passzív részvevői lesznek a megbeszélésnek.
     
  10. Keményen tartsd a témánál a megbeszélést, ha eltértek jelezd, hogy amiről beszéltek az már nem ennek a megbeszélésnek a témája és vedd vissza az irányítást. Kérdezz úja.
     
  11. A megbeszélés végén foglald össze a legfontosabb eredményeket, miben hoztatok döntést, kinek milyen feladata keletkezett és annak mi a határideje.
     
  12. Nagyon hatásos, hogy ezekre a döntésekre mindenki még egy megerősítő igennel áldását adja. Ez az összefoglaló ne legyen hosszabb, mint 5 perc. Ne ismételd magad.
     
  13. Köszönd meg a részvételt.
     

A megbeszélés után:

  1. Olvasd át a megbeszélés emlékeztetőt (Jegyzet), egészítsd ki, ha szükségesnek
    látod.
     
  2. Emeld ki a keletkezett feladatokat, azoknak felelősét és határidejét.
     
  3. Amennyiben szükséges, jelöld ki a következő megbeszélés időpontját.
     
  4. Küld el mindenkinek a megbeszélés emlékeztetőt e-mailen, faxon, levélben, személyesen.

1 komment

Címkék: megbeszélés haladó tippek

A bejegyzés trackback címe:

http://projektmenedzsment.blog.hu/api/trackback/id/tr871417210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

IQMAX 2014.11.01. 18:13:11

"Küld el előre a témákat"
"Küld el mindenkinek"

Valami helyesírás-fejlesztő projecten nem gondolkodtál még?